Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.05.2012 20:18 - Всички много знаем,но все се маем и ето резултата
Автор: gandolfini Категория: Политика   
Прочетен: 1499 Коментари: 4 Гласове:
6


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
До 2 г. може да дойде краят на родното производство Търговските вериги убиват българския бизнес с непосилни такси 8 май 2012 16:50 12  
image Снимка: архив Reuters

Заради бездействието на държавата до 1-2 години фаталният край на българското производство ще бъде необратим, защото нишата ще бъде заета от вносителите след фалита на родните производители. Това коментира социологът Кънчо Стойчев от Gallup по време на бизнес закуска на тема "Защита и развитие на българското производство - фактор за излизане от кризата".

"Търговските вериги убиват българския бизнес с такси до 71% от стойността на продукта. Тези такси са минимум 40%, докато Кока Кола дава само 4%, а световни производители като Нестле и Крафт - под 10%", обясни социологът.

Единствено у нас, спрямо страните в ЕС, търговските вериги могат да злоупотребяват така с местните производители, смята той.

"Тъй като търговските вериги формират 60% от оборота в търговията у нас, и делът им се увеличава, те са решаващият фактор, поради което с всяка година все по-малко български стоки има в магазините заради фалита на производителите ни, тъй като няма бизнес, който да работи с такава рентабилност, че да дава 40% за търговеца и да не фалира", сподели социологът.

"На практика българският производител има с 30% по-ниска конкурентоспособност от вносителя и няма как да оцелее", сметна Стойчев.

Той представи данни, че през 2000 г. вносът на хранителни продукти е бил за 0,6 млрд. лв., докато през 2010 г. е достигнал 4,5 млрд. лв., като ръстът не е поради увеличено потребление, а поради фалит на местните производители.

Според Стойчев 90% от българите предпочитат българско мляко и сирене. Подобна е картината и при плодовете, зеленчуците, месото, консервите, но българинът няма достъп до български стоки.

Социологът изброи над 40 такси и бонуси за търговеца, които се изискват от родния производител. Сред тях са такса вход, такса за включване в листата, такса за рожден ден, такса за юбилей, такса за логистика на веригата, такса за поддържане на асортимент, такса за непряка реклама, бонус маркетинг (в полза на търговеца), бонус оборот (в полза на търговеца), за да присъстваш в списъка на доставчиците също има такса, както и за фиксирана палетна зона и т.н.

"Освен големите такси веригите плащат с 90 дни забавяне", допълни Стойчев. Почти всеки ден има съобщения за фалирала фирма и това ще продължи, докато държавата не се намеси, сподели той.

Още новини за България четете в Investor.bg




Гласувай:
6


Вълнообразно


1. momchil - При всяко пазаруване на Женският ...
08.05.2012 20:59
При всяко пазаруване на Женският пазар в София ме лъжат при всяка покупка на килограм. Налага се след всяка покупка да ходя до контролната везна. В 90% от случайте съм излъган от 10% до 20%. Освен това непрекъснато ме лъжат в качеството. Отпред седят прекрасни плодове, а ми дават отзад лоши. Ако възроптаеш ти казват "Какво искаш на тази цена.". Като не им харесват веригите да излезат почтенно на пазара и да не лъжат.
цитирай
2. gandolfini - Съгласен съм с теб,че яко се лъже,но се замисли,колко от тези на този пазар ,поне веднъж са произвели нещо от това което продават
08.05.2012 21:46
momchil написа:
При всяко пазаруване на Женският пазар в София ме лъжат при всяка покупка на килограм. Налага се след всяка покупка да ходя до контролната везна. В 90% от случайте съм излъган от 10% до 20%. Освен това непрекъснато ме лъжат в качеството. Отпред седят прекрасни плодове, а ми дават отзад лоши. Ако възроптаеш ти казват "Какво искаш на тази цена.". Като не им харесват веригите да излезат почтенно на пазара и да не лъжат.

цитирай
3. momchil - Това не ме интересува. Като знаят ...
08.05.2012 22:07
Това не ме интересува. Като знаят производителите, че прекупвачите лъжат да дойдат те да ми продават. Нали веригите също са прекупвачи. А можеш ли да сравниш условията в Била,Кауфланд и пр. с тези на женският пазар. Правиш ли сметка какви са им разходите. Представи си какви са инвестициите в Кауфланд в Младост например и инвестициитеза пазара в Младост 2. А сега си представи и текущите разходи, ток топло, вода и пр. и разходите на пазара. Така че е срамота на пазарите да има цени като във веригите.
цитирай
4. gandolfini - Аз си купувам директно от производителя,прекупвачите да се оправят,а големите вериги да имат да вземат,всеки си избира от къде да купува
08.05.2012 22:14
momchil написа:
Това не ме интересува. Като знаят производителите, че прекупвачите лъжат да дойдат те да ми продават. Нали веригите също са прекупвачи. А можеш ли да сравниш условията в Била,Кауфланд и пр. с тези на женският пазар. Правиш ли сметка какви са им разходите. Представи си какви са инвестициите в Кауфланд в Младост например и инвестициитеза пазара в Младост 2. А сега си представи и текущите разходи, ток топло, вода и пр. и разходите на пазара. Така че е срамота на пазарите да има цени като във веригите.

цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: gandolfini
Категория: Политика
Прочетен: 506876
Постинги: 246
Коментари: 819
Гласове: 1599
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930